We willen de consument allemaal bereiken met een sterk verhaal en een beeld dat blijft hangen. Een product dat leeft, een slogan die spreekt, een merk dat beleefd wordt.

Merkbeleving zorgt ervoor dat een merk een verhaal wordt en verhalen hebben we nodig om iets te onthouden. Simpel.

Als er één product is dat bij uitstek is gebaat bij een groot podium waarop deze merkbeleving tot stand kan komen, is het de auto. In autocommercials krijgt de auto dit podium vanzelfsprekend. Tegen een achtergrond van bij voorkeur vuurrode bergen of rijstvelden zweeft het nieuwste model van merk x nog net niet de kamer in. Het mag wat miljoenen kosten maar dan heb je ook wat.

 

Omdat miljoenen niet oneindig uitgegeven kunnen worden en je je doelgroep soms nog doelgerichter aan wilt spreken, bieden de LED schermen van LEDimpact uitkomst voor de automotive branche. Een groot (en afgebakend) bereik op het juiste moment met haarscherp beeld op maar liefst 8 m2. Meerdere visuals, bewegend beeld, koplampen die aangaan. Het LED scherm heeft de mogelijkheden die televisie biedt maar zoekt de doelgroep nog gerichter op, op het juiste moment. Right time, right place, right stage.

 

Mercedes Benz dealer Wensink uit Heereveen ging een samenwerking aan met LEDimpact voor de lancering van de nieuwe A-Klasse. Wij spraken verkoopleider Onno Rienks over de toegevoegde waarde van deze inzet.

 

Waarom verdiende de A-Klasse een groot podium?

Deze auto is zo van de toekomst. Door de geavanceerde techniek kun je zeggen dat de auto al in 2020 rijdt. Je kunt de A-Klasse precies vertellen wat je wilt en het wordt voor je geregeld. Als je zegt dat je nu naar huis wilt dan leidt de auto je naar de juiste bestemming. Als je zegt dat je het koud hebt, dan zet de auto de kachel hoger. Je kunt dit model dus gewoon zien als een persoon die naar jou luistert. Zo’n model wil je groots op de kaart zetten op een unieke manier.

 

Waar wilden jullie de doelgroep bereiken met het LED scherm?

Voor de showroom. Enerzijds werkt het als een eyecatcher voor de bezoekers van de showroom. Het is een soort attractie voordat ze naar binnengaan. Anderzijds bereik je de passanten op de weg die voor de showroom langs gaat. Mensen die misschien nog niet naar de showroom wilden komen maar wel zien dat de A-Klasse is gelanceerd. Het is in die zin tweeledig:

Bezoekers geef je een extraatje met mooi opvallend beeldmateriaal en passanten bereik je met je boodschap en geef je informatie die ze anders nooit gekregen hadden.

 

Denk je dat een LED scherm een goed podium is voor de automotive industrie?

Als je kijkt naar de terugloop van het bezoek in de showrooms waar de hele industrie mee te maken heeft, is het altijd goed om iets extra’s te doen voor de bezoeker. Een koper bezoekt de showroom gemiddeld 1,2 keer. Dat betekent dat je klant na 1 bezoekje al over moet gaan tot aankoop. Als je de klant dan kunt verrassen met een boodschap nog voordat ze binnenkomen en nieuwe bezoekers kunt aantrekken, is dat zeker interessant. Je hebt gewoon meer exposure met zo’n innovatief LED scherm.

voordelen ledimpact schermen

 

Hebben jullie leuke reacties gehad op het LED scherm?

Zeker! Mensen waren nieuwsgierig door de boodschap op het LED scherm. Ze refereerden naar de A-Klasse en wilden er dan meer van weten. Het is dan een perfect moment om meer over het model te vertellen omdat de klant er echt naar vraagt.

Je wekt de nieuwsgierigheid en dat is eigenlijk precies wat je wil.

 

Willen jullie het LED scherm vaker inzetten in de toekomst?

Ja zeker. Voor het merk SMART, onderdeel van Mercedes Benz, willen we ook gebruik maken van een LED scherm. Een auto komt echt tot leven en dat is wat onze modellen verdienen.

Pin It on Pinterest

Share This