LED scherm begrippen

Iedereen weet wel wat een LED scherm is, maar er zijn veel begrippen en technische termen die voor onduidelijkheid zorgen. Wij sommen de belangrijkste begrippen voor je op en leggen alles tot in detail uit. Zo kom je nooit voor een verrassing te staan wanneer je een LED scherm huurt.

Above the line reclame
Abri
Below the line reclame
Bereik
Billboard
Buitenreclame
Digital Out of Home reclame
Flexibele Software
Kijkafstand
LCD scherm
LED
Merkbeleving
Mobiel LED scherm
Narrowcasting
Out Of Home reclame
Pixels van een LED scherm
Reclame
Vast LED scherm

LCD scherm

Een LCD scherm is een plat beeldscherm met een heel laag energieverbruik. De afkorting LCD staat voor: liquid crystal display, een vloeibaar kristal scherm. Gebruik LCD scherm LCD schermen worden veel gebruikt in platte apparatuur of draagbare apparaten op batterij....

Narrowcasting

Narrowcasting is het informeren van een specifieke doelgroep op een specifieke locatie met een specifieke uiting. De boodschap wordt afgestemd op de mensen die zich op dat moment op deze locatie bevinden. De waste is hierdoor klein bij narrowcasting. Narrowcasting...

Wat is een Abri?

Een abri is een wachtruimte die reizigers of passanten beschutting biedt tegen regen en wind. Abri’s staan meestal op locaties waar openbaar vervoersmiddelen stoppen. Voorbeelden hiervan zijn bushaltes en treinstations. Abri’s worden door merken veel gebruikt voor het...

Billboard

Een billboard is een reclamebord waar een merk een communicatie uiting op kan plaatsen. Een merk zet een billboard in om de doelgroep aan te spreken met een bepaalde boodschap. Dit kan gaan om productinformatie, een openingsdatum of algemene branding om de...

Reclame

Met een reclame kan een merk de doelgroep op een effectieve manier aanspreken met als doel: het aanzetten tot aankoop en/of branden. Een reclame kan geuit worden via verschillende media. Hoe hoger het bereik van deze media, hoe effectiever de reclame doorgaans is....

Merkbeleving

Merkbeleving is de manier waarop jouw merk beleefd wordt. Elk merk wil blijven hangen bij de doelgroep. Daarvoor zetten merken reclame in zoals televisie commercials, advertenties in kranten, Out Of Home reclame en Digital Out Of Home reclame. Ook vindt er...