Een abri is een wachtruimte die reizigers of passanten beschutting biedt tegen regen en wind. Abri’s staan meestal op locaties waar openbaar vervoersmiddelen stoppen. Voorbeelden hiervan zijn bushaltes en treinstations. Abri’s worden door merken veel gebruikt voor het plaatsen van reclameposters.

abri

Voordelen van abri reclame

Hoog bereik: met abri reclame is je bereik vaak hoger dan gemiddeld omdat de abri’s te vinden zijn op high traffic locaties zoals stations. Uiteraard is het bereik afhankelijk van strategie en de drukte op deze locaties maar het potentieel bereik van een abri is hoog.

Interessant moment: daarbij is het moment van zichtbaarheid interessant omdat de doelgroep vaak aan het wachten is. Hierdoor hebben zij meer tijd om de abri boodschap in zich op te nemen.

Kracht van herhaling: met een goede abri reclame op verschillende locaties tegelijk, treedt ook de kracht van herhaling op. Als je als merk reclame maakt op/bij verschillende treinstations of bushaltes dan zal de doelgroep de boodschap vaker zien in een korte tijd. Zeker als je rekening houdt met een bepaalde buslijn/treintraject.

Abri poster en abri formaat

Een reclameposter in een abri wordt daarom ook abri poster genoemd. Het formaat van een abri poster is afhankelijk van de grootte van de abri. Een veel gehanteerd formaat is: 1185 x 1750 mm.

Abri reclame of LED reclame

De voordelen van een abri reclame gelden ook bij het inzetten van LED reclame. Het verschil is dat een LED scherm beter (scherper) beeld heeft en een groter oppervlak. Daarbij staat een LED scherm op een voet waardoor de content beter opvalt. Ook kun je de content van een LED scherm elk moment van de dag aanpassen, wat niet mogelijk is bij een abri.