Categorieën: LEDimpact nieuws

LEDimpact & hartekind

In 2021 zijn we een samenwerking aangegaan met Stichting Hartekind. Stichting Hartekind maakt zich hard voor kinderen met een hartprobleem. Een hartafwijking is de meest voorkomende aangeboren afwijking en de nummer 1 doodsoorzaak bij kinderen onder de 15 jaar. Jaarlijks overlijden maar liefst 150 kinderen aan de gevolgen van een hartafwijking; “Dit zijn er 150 te veel” vertelt Ineke Kolijn ons. Daar zijn wij het helemaal mee eens!

Ineke zet zich met Stichting Hartekind in voor twee doelen; het verbeteren van levenskwaliteit van kinderen met een hartafwijking en het vergroten van de overlevingskansen van deze kinderen. De zorg voor deze kinderen moet verbeterd worden en dat mag iedereen weten!

Elk jaar zijn er 1.500 kinderen die worden geboren met een hartafwijking, het kan iedereen overkomen.  We zijn prima in staat deze kinderen te opereren, maar we missen nog altijd in 30% van de gevallen de afwijking op de echo met alle gevolgen van dien. Daarnaast hebben hartekinderen veelal een leven te maken met zorg, onzekerheid en angst, een gevoel dat je echt niemand gunt.

De impact van hartafwijkingen bij kinderen onder de aandacht brengen bij het grote publiek is een enorme uitdaging. Naamsbekendheid is nodig om fondsen te werven voor noodzakelijk wetenschappelijk onderzoek. Naamsbekendheid komt helaas niet uit de lucht vallen, hier moet je keihard voor knokken. Begin dit jaar kwamen Ineke en Gido (onze LEDimpact collega) elkaar tegen op LinkedIn. Wij hoefden er geen seconde over na te denken, wij wilden ons ook har(t)d maken voor dit prachtige doel!

Door samen te werken met LEDimpact hoopt Ineke nog meer naamsbekendheid te genereren. Want alleen met deze naamsbekendheid kan Stichting Hartekind voldoende wetenschappelijk onderzoek financieren om een beter leven voor de 25.000 hartekinderen in Nederland te realiseren.  

Dus we gingen van start! We hebben 5 LED-schermen ingezet verspreid over Nederland. LEDimpact heeft Stichting Hartekind daarmee een stuk bereik meegegeven welke blijvend is, het levert direct een groter bereik op. “De schermen naast de A4 en de A12 geeft enorm veel bekendheid.” Zegt Ineke. Dat is natuurlijk ook zo, door de schermen op high traffic locaties te zetten, waar je ze normaliter niet verwacht, trekken ze enorm de aandacht en zorgen we ervoor dat alle passanten de boodschap van Stichting Hartekind vanaf de snelweg goed kunnen zien.

Ineke vertelt ons “De borden staan op punten waar je ze niet verwacht, het surprise element is heel erg waardevol. Dat is echt jullie kracht!” en “Ik kijk er naar uit om voor de collecteweek weer samen te werken!”. En daar kijken wij ook naar uit, wij vinden het geweldig dat we een waardevolle bijdrage kunne leveren aan zo’n mooi doel!

Bent u geïnspireerd door ons verhaal en vind jij het net als wij belangrijk om met goede doelen samen te werken, denk eens aan Hartekind! Bekijk de website voor meer informatie en verhalen www.hartekind.nl/zakelijk Ineke vindt het geweldig om samen te ondernemen, dus schroom niet om vrijblijvend contact met haar op te nemen inzake de mogelijkheden! ineke@hartekind.nl

Recente berichten

Waarom een MidiLED de uitkomst is voor bij jouw ingang

Je zou kunnen zeggen dat de mensen die jouw winkel, supermarkt, restaurant of tankstation binnenlopen al klant of gast zijn,…

15 maart 2024

Waarom tijdelijke LED-schermen interessant zijn voor jouw merk of bedrijf

Digitale buitenreclame is niet meer weg te denken uit het Nederlandse straatbeeld. Eigenlijk tref je overal wel een bepaalde manier…

17 april 2023

PLUS gelooft óók in hyperlokale kracht van LEDimpact

  Anno 2022 zijn er tal van mogelijkheden om out of home zichtbaarheid te creëren als merk of bedrijf zijnde.…

27 oktober 2022

10 schermen voor Radio 10

“De grootste hits aller tijden!”, schalt het door menig auto in Nederland. De herkenbare hits van Radio 10 Brabant maken…

23 juli 2021

samen met ledimpact een succesvolle campagne opzetten?

Het is niet altijd voor iedereen weggelegd om buitenreclame in te zetten, want dat is simpel weg best wel prijzig.…

28 mei 2021

Tover jouw terrein om in een bioscoopzaal tijdens het EK

Jouw terrein een bioscoopzaal tijdens het EK, jouw merk de host tijdens het EK en jouw product zichtbaar tijdens de…

31 januari 2020