Dat de LED schermen van LEDimpact opvallen, weten we. Dat het LED scherm een haarscherp podium creëert waar de content op grote hoogte van afspat, zien we. Dat de unieke content op het scherm van verschillende afstanden goed leesbaar is, lezen we. What’s new? Dat onze LED schermen op de leukste evenementen van Nederland staan te prijken bijvoorbeeld? Van het hoge Noorden bij The Tall Ships Races Harlingen & de Sneekweek tot Media hot spot Hilversum tijdens de Dutch Media week. Wij zijn erbij! We nemen je graag mee op onze reis door Nederland. Let’s have a sharp look!

LEDimpact op leukste evenementen in Nederland aanwezig 🙂

Tall Ships Races Harlingen

The Tall Ship Races worden al sinds 1956 georganiseerd en vele indrukwekkende tall ships van over de hele wereld doen hieraan mee. Met dit evenement wil de organisatie jongeren kennis laten maken met de zeilsport en de zee. In 2014 was Harlingen voor het eerst in de Tall Ship Races geschiedenis de starthaven van de zeilrace en dit jaar is de Friese stad de finishplaats. Dit geweldige evenement is goed voor zo’n 300.000 bezoekers.

Voor bedrijven dus een mooie kans om zich te laten zien. Hoe kan dat beter dan met een Tall LED?

Bouwbedrijf Heijmans dacht hier hetzelfde over en schakelde LEDimpact in. Heijmans start een groot nieuwbouwproject in Harlingen en wilde dit graag promoten in de omgeving. Een mooie bijkomstigheid was dat de grond waar dit nieuwbouwproject op ontwikkeld wordt op de looproute naar de zeilrace ligt. Locatie? check. Bezoekers (ongeveer 300.000)? Check. Communicatieboodschap? Check. Nu nog een uniek middel om de doelgroep mee aan te spreken. LEDimpact bood graag uitkomst. De content bestond uit prachtige beelden van de wijk die gebouwd gaat worden. De twee LED schermen op de bouwterreinen lieten verschillende beelden zien van straten compleet met straatnaam, huizen vanuit verschillende point of views en mooie sfeerbeelden van de wijk die gebouwd gaat worden. Daarmee fungeerden de schermen als een opvallend digitaal bouwbord. We namen een bezoeker met verschillende in het oog springende designs mee in een (nu nog virtuele) buurt. Deze vorm van buitenreclame is voor projectontwikkelaars en bouwbedrijven dus ideaal voor het informeren van de omgeving .

 

LED scherm fungeert als digitaal bouwbord tijdens Tall Ships Harlingen-1080px

 

Doordat de content werd gedraaid op de plek waar de buurt ook echt gebouwd gaat worden, ontstond er een hele interessante toevoeging. Mensen stellen zich de wijk echt voor in de omgeving van het LED scherm. Tijd en ruimte komen zo op een passende manier bij elkaar en spreken echt tot de verbeelding.

 

Sneekweek

We blijven nog even in Friesland en zeilen van Harlingen naar Sneek voor het volgende zeilevenement. De Koninklijke Watersportvereniging Sneek organiseert elk jaar de Sneekweek. In deze week worden er zeilwedstrijden gehouden op o.a. het Sneekermeer. Daarbij (en voor veel bezoekers ‘vooral’) vinden er feestelijke activiteiten plaats zoals een kermis, muziekoptredens, een braderie en een grote vlootschouw met vuurwerk. In 2018 vond alweer de 83e editie plaats van deze Friese feestweek en LEDimpact was erbij!

Friesen houden van de Sneekweek. Friese (of niet Friese) bedrijven houden ook van de Sneekweek en niet alleen om de mooie boten en de botsautootjes. Het is een week waarin je een massaal bereik kunt hebben met jouw merk of product. Niet alleen is het aantal mensen dat je bereikt enorm hoog, ook bereik je ze op een interessant moment: een moment dat ze een dagje uit zijn. Als je iets leuks doet, ben je meestal ontspannen en goed gehumeurd. Als je op dat moment in aanraking komt met een merk, zul je dit merk veel sneller als positief ervaren. Een extra schot in de Friese roos dus!

LEDimpact biedt in het verhuren van de een LED scherm verschillende opties. Het is voor een bedrijf uiteraard mogelijk om een LED scherm te huren voor een bepaalde tijd. Wat ook een interessante constructie kan zijn, is om dit met meerdere bedrijven samen te doen. Je bent even opvallend in beeld maar deelt de tijd van het scherm met een aantal andere bedrijven. LEDimpact ontzorgt ook in deze constructie volledig. Wij benaderen merken die bij elkaar passen en niet in elkaars vaarwater zitten. Hierover worden goede afspraken gemaakt zodat iedereen weet waar hij aan toe is. We werken in deze constructie vaak met 3 timelines. Elk merk kan voor elke timeline andere content aanleveren. Zo is het dus mogelijk om per dagdeel iets anders te laten zien voor een nog doelgerichtere merkbeleving.

Doelgerichte merkbeleving door meerdere timelines.

 

Friesland college spreekt doelgroep aan op LED scherm-1080px

 

Tijdens de Sneekweek werkten we in een dergelijke constructie. De bedrijven die meededen zaten voor een aantrekkelijk kostenplaatje op de eerste rij. Het massale bereik blijft hetzelfde, de content blijft even scherp. Zo deden onder andere mee: Mc Donalds, Friesland College en de Hypotheker met content die inhaakte op de Sneekweek. Dit bond de bedrijven op het scherm: allemaal een andere business maar allemaal blij met de Sneekweek. Een Mc Donalds die de tip heeft om even af te koelen met een heerlijk ijsje; Friesland college dat toekomstige studenten enthousiasmeert voor een opleiding op- en om het water en een Hypotheker die een zeilboot laat varen op het water met een Hypotheker zeil. We denken commercieel, maar we denken ook in water en feest want het is de Sneekweek!

En geslaagd was het! LEDimpact heeft van alle deelnemers hele goede reacties gehad. Volgend jaar weer? Volgend jaar weer!

 

Dutch Media Week

Genoeg gevaren nu. Tijd voor iets anders. Wat dacht je van de Dutch Media Week dat wordt georganiseerd van 1- 10 september? Het festival voor iedereen die van media houdt. LEDimpact does! Tijdens dit festival wordt met een kritische blik gekeken naar het veranderende media landschap en worden activiteiten georganiseerd voor bezoekers en makers. Het festival vindt o.a. plaatst op het Media Park, bij Beeld en Geluid.

Mag jij raden wat er bij de ingang van het Media Park én op de Kerkbrink komt te staan om de doelgroep aan te spreken. Juist! Twee schermen van LEDimpact! Wij kijken er weer naar uit! Foto’s volgen snel. Hou de website in de gaten.

 

Succes van LEDimpact volgens mede-eigenaar Eelco Bos

LEDimpact gaat als een trein en daar zijn wij heel trots op. Omdat het altijd leuk is om over iets te praten waar je trots op bent, vroegen wij mede-eigenaar Eelco Bos dit succes te verklaren aan de hand van 4 vragen.

 

Wat onderscheidt de LED schermen van LEDimpact?

Onze LED schermen gaan op in de omgeving op precies de goede manier. Ze vallen uiteraard heel erg op dus het is niet zo dat ze in de omgeving verdwijnen, anders zouden we iets niet goed doen. Maar het tijdelijke karakter wat een scherm met een aanhanger bijvoorbeeld heeft, dat hebben wij niet. We hebben heel bewust gekozen voor een elegant design. Als je jezelf tot doel stelt de content een mooi podium te geven, moet je ervoor zorgen dat het podium zelf ook mooi is. Onze klanten kiezen voor de voordelen van LEDimpact maar ook voor het elegante design waarmee ze wegblijven van een tijdelijk karakter.

 

Voor welke manieren van informeren bieden de LED schermen uitkomst?

Voor alle manieren van informeren. De LED schermen vallen gewoon op dus je informeert je doelgroep altijd op een hele unieke manier. Dat maakt deze manier van OOH reclame zo aantrekkelijk. Of je nou een filmpje afspeelt van een nieuwe fashion collectie of een actie met designs en tekst communiceert, mensen zien je. Omdat wij de kennis en expertise hebben, bekijken wij altijd of de content voldoet aan bepaalde voorwaarden die wij hebben gesteld voor een optimaal effect. Zo willen wij niet dat een boodschap te lang is of te veel communiceert omdat je dan de aandacht verliest van de consument. Wij willen dat onze klanten hun doelgroep volledig kunnen bereiken met een boodschap dus wij waken ervoor dat de content hier geschikt voor is. Mensen zijn onderweg naar iets als ze het LED scherm zien, daar moet je altijd rekening mee houden.

 

Heb je een voorbeeld van een campagne waarbij je direct resultaat zag na een boodschap op het LED scherm waarbij de doelgroep geïnformeerd werd?

Onlangs nog op de Sneekweek! Mc Donalds, een van onze klanten daar communiceerde dat ze tot 03:00 uur open waren in plaats van tot 01:00 uur. Dit was een aangepaste tijd die ze met het LED scherm wilden communiceren. Mc Donalds vertelde ons na de Sneekweek dat zij nog nooit zoveel omzet hebben gedraaid als tijdens het evenement. Natuurlijk komt dat niet door LED impact maar wij hebben er zeker een steentje aan bijgedragen. Het mooie is dat je communicatie altijd helemaal up-to-date is omdat wij direct op afstand content kunnen wijzigen door een flexibel software systeem.

 

Alleen maar voordelen dus?

Uiteraard heb je ook vele andere manieren om je doelgroep te bereiken maar wij horen van veel bedrijven dat wij een mooie toevoeging zijn op bijvoorbeeld online. Als je een LED scherm ziet, weet je een ding zeker: dat je niet online bent op dat moment. Wij spelen in op de momenten dat mensen niet online zijn. Als je op een groot evenement bent of op de weg zit dan zit je niet op je telefoon te kijken. Op dat soort momenten zoeken wij de consument op. Wij richten ons op het echte leven! Mooi toch?

Pin It on Pinterest

Share This