LEDimpact zorgt voor volle supermarkten

15-01-2020 | LEDimpact nieuws

LEDimpact heeft inmiddels ruimschoots haar retail sporen verdiend in de supermarktbranche. Supermarktketens als Jumbo, Coop, PLUS en DekaMarkt mag LEDimpact inmiddels tot haar klantengroep rekenen. En ja, daar zijn wij trots op! Graag zoomen we in op deze unieke vorm van buitenreclame die wij voor deze merken realiseerden.

PLUS supermarkten

Onze eerste klant uit de supermarktbranche! Bij een opening van een nieuwe PLUS winkel is LEDimpact graag aanwezig. Om de bezoeker te attenderen op een nieuwe winkel of gewoon, om de boter, kaas en eieren aan te prijzen die in de aanbieding zijn.

Omdat we de klant willen laten weten waar de (nieuwe) winkel zich bevindt, staat het LED scherm tijdens openingsdagen vaak op een high traffic locatie in de buurt. Grote voordeel is dat je de klant verrast met de PLUS aanbieding op een moment dat ze dit niet verwachten. Het zaadje wordt geplant, interesse is gewekt…..

PLUS ondernemer Maurice Lunenborg over de meerwaarde van een LED scherm:

“Je spreekt de klant groots aan. Hierdoor wordt de interesse voor bepaalde producten al gewekt. Daarbij is het ook heel interessant voor nieuwe klanten die misschien nu nog niet van plan waren om een bezoekje te brengen aan de winkel maar die je wel aanspreekt met een boodschap. Het kan heel goed zijn dat ze door het zien van het scherm op het moment van passeren later overwegen om naar de PLUS te gaan”.

Lees meer over de inzet voor PLUS in deze blog!

DekaMarkt

Voor DekaMarkt Santpoort en DekaMarkt Wormerveer mochten we de opening in de LED lights zetten. Ook hier hebben wij in overleg met de winkel gekozen voor een andere locatie dan de winkel zelf. De reden? Simpel: omdat we mensen willen triggeren die buiten het winkelgebied lopen voor een bezoekje. Heeft het gewerkt? We vroegen het de ondernemer van DekaMarkt Wormerveer, Meneer Zwirs!

“We waren zeker blij met het LED scherm. Het valt heel erg op door het oppervlak, en natuurlijk omdat het ook zichtbaar is in het donker. Wij wilden het inzetten in aanloop naar de opening om meer bekendheid te genereren hiervoor. Het heeft gewerkt want het was beredruk op de opening!”

Waarom heeft het hoofdkantoor gekozen voor LEDimpact? Marie-Claire de Gou, Campagnemanager DekaMarkt over deze keuze:

“Door een verbouwing was de vestiging een jaar gesloten. We wilden de doelgroep groots laten weten dat ze weer bij ons terecht konden voor de boodschappen. Het LED scherm stond bij een tankstation aan een drukke weg waar veel van onze vaste klanten op rijden. Ideaal!”

Jumbo

LEDimpact mocht afgelopen jaar ook ‘Hallo’ zeggen tegen Jumbo. Dit mooie merk wil graag de Belgische markt veroveren en LEDimpact doet natuurlijk graag mee! Zo stonden we groots te prijken met een LED scherm in Rijkevorsel, de tweede Belgische vestiging van Jumbo. Het LED scherm stond op eigen terrein. In tegenstelling tot bij de inzet voor PLUS supermarkten, kan het LED scherm zo gezien worden als een verlengstuk van de winkel.

Aanbiedingen, openingsdagen of acties kunnen gecommuniceerd worden en de passant ziet direct wat er speelt in de winkel. Leuk detail: Jumbo heeft de ambitie om 100 supermarkten te openen in België!

Ook in Nederland waren wij graag van de partij. Een aantal vestigingen kon wel een boost gebruiken in de traffic en wij mochten daar een steentje aan bijdragen. Met plezier! En ook met plezier van de vestigingen als we de ondernemer van Jumbo Voorschoten mogen geloven.

“Sinds kort zetten we de schermen in van LEDimpact. Wij waren op zoek naar extra exposure voor onze Supermarkten. In de eerste instantie wisten wij niet wat het effect zou kunnen zijn, maar wat vallen de schermen goed op. Inmiddels hebben we een tweede scherm ingezet met dagelijks verschillende content erop. Het valt mega op in de verschillende plaatsen. Ik kan het bedrijf aan iedereen aanraden die op zoek is naar extra exposure”.

COOP

Voor Coop mochten we de campagne ‘Coop vandaag’ promoten op het LED scherm. Dagverse maaltijden en goede producten tegen supermarktprijzen. Wat wil je nog meer? Een scherm om dat groots aan te kondigen dus. Graag!

Hoogvliet

Hoogvliet Arnhem opende in november 2019 haar deuren. De opening werd groots op de kaart gezet in de omgeving van de winkel. Net als Jumbo, koos Hoogvliet ervoor het LED scherm op het terrein van de winkel te zetten. De winkel communiceerde kortings- en openingsacties om de passanten te triggeren voor een bezoekje. En heeft het gewerkt?

We vroegen het filiaalmanager Robbert Oudshoorn.

“Wat ik van het LED scherm vond? In één woord: prachtig, daar kan ik heel kort over zijn. Een geweldige blikvanger waar geen reclamebord tegenop kan. Het mooie is ook dat we de aanbieding per dag of week kunnen veranderen zodat de content altijd up to date blijft. We hebben er heel veel leuke reacties op gehad en veel mensen binnen gehad die de aanbieding op het LED scherm zagen en daarom een bezoekje aan de winkel brachten. Top dus.”

Neem contact op met LEDimpact!

Wil jij ook zichtbaar zijn bij 96 % van de passanten, de content aanpassen aan het moment (of de aanbieding) van de dag en jouw boodschap groots op een scherm van 8 m2? Oftewel: heb jij oren en ogen naar een LED scherm? Neem dan nu contact op met LEDimpact om de mogelijkheden te bespreken!

Tip: Lees meer over het inzetten van een LED scherm.