PLUS Lunenborg uit Harlingen wilde de bekende ‘Laagste prijsgarantie’ dit keer groots aankondigen bij de doelgroep. LEDimpact bood de uitkomst. Van maandag vrijdag 22 mei tot zondag 3 juni wisselden LED verlichte ‘Laagste prijs producten’ elkaar af. De ene dag moest je voor de pistoletjes bij PLUS zijn en de volgende dag was het de melk die nergens anders goedkoper was.

Een soort boter, kaas en eieren op 8 vierkante meter LED oppervlak om de consument te verleiden.

Eigenaar van deze vestiging, Maurice Lunenborg is erg te spreken over deze manier van communiceren. In deze blog lees je waarom.

 

First things first: wat is de Laagste prijsgarantie precies?

Dit betekent dat wij als merk onze doelgroep garanderen op bepaalde producten de laagste lokale prijs te hebben. Wij houden de prijzen van de concurrenten goed in de gaten en zorgen ervoor dat wij daaronder blijven. Zo weet de consument precies voor welke producten hij/zij bij ons moet zijn.

 

En dat werd dit keer dus groots gecommuniceerd

Ja, en dat wilden we nu eens communiceren op een LED scherm. We zochten iets wat echt opvalt met een groot bereik. Soms maken we wel eens gebruik van abri’s of stoepborden maar daar raken mensen snel aan gewend. Het is iets wat na een tijdje gewoon bij de look van de winkel hoort. Dit LED scherm knalt er echt uit, je kunt er namelijk niet omheen. Hierdoor heb je veel meer attentiewaarde. Het is nieuw, mensen kennen het nog niet waardoor je meteen de aandacht hebt voor je boodschap.
 

 

Hebben jullie leuke reacties gehad?

Zeker! Mensen zeiden vaak iets in de trend van: “We zagen het al op het scherm” of refereerden naar een product wat gecommuniceerd werd en vroegen daar dan iets over. Je merkt dat het echt iets doet met de consument.

 

Je hebt dus wel het idee dat het goed gewerkt heeft?

Ja zeker. Ten eerste spreek je de klant al groots aan op het moment dat zij de winkel in willen gaan. Hierdoor wordt de interesse voor bepaalde producten al gewekt. Daarbij is het ook heel interessant voor nieuwe klanten die misschien nu nog niet van plan waren om een bezoekje te brengen aan de winkel maar die je wel aanspreekt met een boodschap. Wij zitten met de winkel buiten het centrum en vlakbij een doorgaande weg die naar het centrum leidt. Mensen die naar het centrum willen, zullen via deze weg gaan en passeren dan het scherm. Natuurlijk zullen niet alle mensen meteen afslaan om onze winkel te bezoeken maar we informeren ze wel. Het kan heel goed zijn dat ze door het zien van het scherm op het moment van passeren later overwegen om naar de PLUS te gaan. Hopelijk leidt de LED boodschap nu tot vele boodschappen bij PLUS later!

 

Wat vind je van het design van het scherm?

Mooi. Het heeft een mooie voet en het geheel ziet er gewoon gelikt uit. Een mooie eyecatcher voor je winkel.

 

Wat vond je van de service van LEDimpact?

Heel prettig. Het scherm wordt met zorg geïnstalleerd en uiteindelijk werd ik gebeld dat het scherm zelfs een paar dagen extra kon blijven staan. Dat is wel service.

 

Voor herhaling vatbaar?

Absoluut! Ik zou het niet zo snel structureel inzetten omdat je juist wil dat het iets bijzonders blijft. Je moet het alleen doen als je echt iets te vertellen hebt.

Pin It on Pinterest

Share This