LED scherm begrippen

Wat is een Abri?

Een abri is een wachtruimte die reizigers of passanten beschutting biedt tegen regen en wind. Abri’s staan meestal op locaties waar openbaar vervoersmiddelen stoppen. Voorbeelden hiervan zijn bushaltes en treinstations. Abri’s worden door merken veel gebruikt voor het plaatsen van reclameposters.

Voordelen van abri reclame

Hoog bereik: met abri reclame is je bereik vaak hoger dan gemiddeld omdat de abri’s te vinden zijn op high traffic locaties zoals stations. Uiteraard is het bereik afhankelijk van strategie en de drukte op deze locaties maar het potentieel bereik van een abri is hoog.

Interessant moment: daarbij is het moment van zichtbaarheid interessant omdat de doelgroep vaak aan het wachten is. Hierdoor hebben zij meer tijd om de abri boodschap in zich op te nemen.

Kracht van herhaling: met een goede abri reclame op verschillende locaties tegelijk, treedt ook de kracht van herhaling op. Als je als merk reclame maakt op/bij verschillende treinstations of bushaltes dan zal de doelgroep de boodschap vaker zien in een korte tijd. Zeker als je rekening houdt met een bepaalde buslijn/treintraject.

Abri poster en abri formaat

Een reclameposter in een abri wordt daarom ook abri poster genoemd. Het formaat van een abri poster is afhankelijk van de grootte van de abri. Een veel gehanteerd formaat is: 1185 x 1750 mm.

Abri reclame of LED reclame

De voordelen van een abri reclame gelden ook bij het inzetten van LED reclame. Het verschil is dat een LED scherm beter (scherper) beeld heeft en een groter oppervlak. Daarbij staat een LED scherm op een voet waardoor de content beter opvalt. Ook kun je de content van een LED scherm elk moment van de dag aanpassen, wat niet mogelijk is bij een abri.

Recente berichten

Waarom een MidiLED de uitkomst is voor bij jouw ingang

Je zou kunnen zeggen dat de mensen die jouw winkel, supermarkt, restaurant of tankstation binnenlopen al klant of gast zijn,…

15 maart 2024

Waarom tijdelijke LED-schermen interessant zijn voor jouw merk of bedrijf

Digitale buitenreclame is niet meer weg te denken uit het Nederlandse straatbeeld. Eigenlijk tref je overal wel een bepaalde manier…

17 april 2023

PLUS gelooft óók in hyperlokale kracht van LEDimpact

  Anno 2022 zijn er tal van mogelijkheden om out of home zichtbaarheid te creëren als merk of bedrijf zijnde.…

27 oktober 2022

10 schermen voor Radio 10

“De grootste hits aller tijden!”, schalt het door menig auto in Nederland. De herkenbare hits van Radio 10 Brabant maken…

23 juli 2021

samen met ledimpact een succesvolle campagne opzetten?

Het is niet altijd voor iedereen weggelegd om buitenreclame in te zetten, want dat is simpel weg best wel prijzig.…

28 mei 2021

LEDimpact & hartekind

In 2021 zijn we een samenwerking aangegaan met Stichting Hartekind. Stichting Hartekind maakt zich hard voor kinderen met een hartprobleem.…

23 april 2021