Ons mobiele LED scherm rijdt de komende weken rond voor nieuwe vestigingen van bouwketen Praxis. Met opvallende content zijn we in verschillende steden aanwezig. Van Raalte tot Hellevoetsluis en van Oss tot Nijverdal. In deze blog alles over deze campagne. Wat heeft Praxis te communiceren en waarom biedt ons mobiele LED scherm uitkomst? De filiaalmanager van Praxis Raalte vertelt over de meerwaarde van de LED truck en onze mobiele LED chauffeur Rense Horstman geeft een kijkje achter de LED schermen.

 

Formido wordt Praxis

De Formido vestigingen in Nederland zullen verdergaan als nieuwe Praxis filialen. Formido heeft 81 filialen die voornamelijk gevestigd zijn buiten de grotere steden. Het grootste deel van deze filialen zal omgebouwd worden tot Praxis. Deze verandering zal twee tot drie jaar duren.

 

Mobiele LED als communicatiemiddel

Elk nieuw Praxis filiaal wil deze wissel van de wacht natuurlijk zo goed mogelijk communiceren op lokaal niveau. Zowel Formido klanten als bestaande Praxis klanten wil je zo goed mogelijk informeren om de verwachtingen te managen. Je wilt dus een middel met een groot bereik én je wilt de doelgroep bereiken voordat ze de winkel binnen stappen. Zo voorkom je dat voorheen Formido klanten ineens een Praxis binnenstappen zonder dat ze hier weet van hebben. Dit stapt raar een winkel binnen voor de consument. We willen dus een middel dat opvalt en dat een groot bereik heeft in het verzorgingsgebied. Het mobiele LED scherm van LEDimpact biedt uitkomst. Voordelen op een rijtje van deze manier van Out of Home reclame:

 

1. Mobiel inzetbaar: het LED scherm rijdt

Dit middel rijdt, dus is mobiel. Op deze manier kan de chauffeur enerzijds op meerdere locaties op één dag aanwezig zijn. LEDimpact stemt voor de campagne met de klant af welke locaties in het verzorgingsgebied interessant zijn en op basis hiervan wordt een route gemaakt en worden meerdere locaties aangedaan. Anderzijds heb je met de mobiele LED truck de mogelijkheid om te anticiperen op de drukte en het moment.

Als het op een locatie op de route ineens veel rustiger is dan verwacht, dan kan de chauffeur verplaatsen en opzoek gaan naar een andere high traffic locatie in de buurt.

Je kunt met dit mobiele LED scherm dus voortdurend anticiperen op wat je tegenkomt en dat is toch precies wat je wil?

 

2. Zichtbaarheid aan weerszijden

Het mobiele LED scherm heeft zichtbaarheid aan weerszijden waardoor je bereik dus twee keer zo groot is. Zeker op drukke locaties met veel voetgangers en fietsers biedt deze buitenreclame met dubbele zichtbaarheid uitkomst.

 

3. Flexibele software

De content op het LED scherm kan op afstand worden aangepast door de flexibele software. Als de content bijvoorbeeld last minute gewijzigd moet worden of per dag aangepast moet worden dan is dit geen enkel probleem.

 

Moving-LED-Truck-Praxis-valt-op

 

Filiaalmanager Praxis Raalte aan het woord

Op maandag 30 augustus opende Praxis Raalte haar deuren (voorheen Formido Raalte) Wij spraken filiaalmanager Dennis Nijland over deze opening en de inzet van het mobiele LED scherm.

Feest afgelopen maandag?
Absoluut, helemaal echt met een lint wat werd doorgeknipt. Ook lopen er de hele week interessante aanbiedingen voor de consument dus we zetten het filiaal echt in het zonnetje. Maar je wilt toch ook dat de mensen in je verzorgingsgebied weten dat de Formido nu de Praxis is. Ook mensen die nog niet voor je deur staan.

Het LED scherm bood uitkomst?
Zeker! Je bereikt op die manier je doelgroep op een hele nieuwe manier. Wij hadden nog nooit zoiets gezien. Het trekt direct de aandacht en zorgt er ook echt voor dat de consument vragen gaat stellen. Het triggert de nieuwsgierigheid van de consument en dat is eigenlijk precies wat je wil.

Nog mooie reacties gehad op het LED scherm?
Ja dat zeker. Ik was zelf niet in het filiaal op de dag van de inzet maar van collega’s hoorde ik dat het een succes was.

Ook kreeg ik foto’s door geappt van bekenden die het scherm ergens hadden zien rijden of stil zien staan van: “Hi Dennis, wat zie ik nu?”. Dat het opviel is dus een ding wat zeker is.

Het geeft echt een impuls aan je winkel en zeker met een opening of een transformatie zoals dit, is dat precies wat je nodig hebt.

 

Opvallen-met-de-LED-Truck-op-drukke-plekken

 

Chauffeur Rense Horstman aan het woord

Wat de impact is van een mobiel LED scherm weten we. Hoe het wordt ontvangen door de doelgroep en de klant hebben we ook gelezen. Maar hoe is het nou om te rijden in een mobiel LED scherm. We vroegen het aan Rense Horstman, ervaren LED truck chauffeur.

Hoe ziet een dag op de mobiele LED truck eruit?
Het is veel rijden natuurlijk maar dat is ook iets wat ik heel leuk vind. Dat is wel belangrijk!

Hou je je altijd precies aan de route die vooraf is bepaald?
Dat is wel de basis natuurlijk. Over die route is nagedacht en is de kern van het verzorgingsgebied van de klant. Wel weten we inmiddels uit ervaring dat je ook maximaal gebruik moet maken van de mobiliteit van het LED scherm. Het is juist ook een middel waar je mee kunt anticiperen op het moment. Als ik bijvoorbeeld op mijn route zie dat er een locatie is waar veel mensen staan door een evenement bijvoorbeeld, dan probeer ik altijd om de LED truck daar even stil te zetten ook al is dit niet van te voren besproken.

Op de weg letten, high traffic locaties spotten op de route. Een druk bestaan wel!
Ja je moet zeker goed gefocust zijn. De klant heeft er niks aan als ik domweg een route rij zonder te kijken naar het gebied en de reuring in het gebied. Ik vind ook dat dit verwacht mag worden van de chauffeur op de LED truck.

Neem je wel genoeg rustmomenten voor de veiligheid?
Absoluut. Dat zie ik ook echt als mijn verantwoordelijkheid. Gelukkig hoort het bij deze campagne dat je ook vaak stil staat op high traffic locaties. Vaak eet ik dan even iets of loop ik naar buiten voor een frisse neus. Je kunt dan meteen zien wat de reacties zijn van de doelgroep op de communicatie.

En…wat zijn die?
Ik merk wel dat het scherm iets doet met de omgeving. Voetgangers en fietsers kijken vaak wel even wat erop staat. Soms zie je ook echt dat mensen blijven staan om de boodschap helemaal te lezen of ze stellen een vraag aan mij over de uiting. Ik vertel dan even wat meer over de winkel of het merk en adviseer ze natuurlijk vooral om snel een bezoekje aan de winkel te brengen!

Pin It on Pinterest

Share This